سندی چیکس

کاراکترهای انیمیشن باب اسفنجی
09 شهریور 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 18 دقیقه
سندی چیکس

سندی چیکس سنجاب آمریکایی انیمیشن باب اسفنجی

ساندرا جنیفر الیویا سندی چیکس (زاده‌ی 17 نوامبر) یکی از ده شخصیت اصلی سریال باب اسفنجی شلوارمکعبی است. اون یه سنجاب آمریکاییه که از خشکی اومده و لباس غواصی می‌پوشه و در خونه‌ی گنبد درختی زندگی می‌کنه که از هوا پر شده تا بتونه زیر آب زنده بمونه. صداپیشگی‌ش رو کارولین لارنس انجام داده.

سندی دنبال هیجانه و عاشق ورزش‌های سنگین و کاراته‌س. چون اهل ایالت تگزاسه، لهجه‌ی جنوبی داره و عاشق مسابقات گاوبازی رودیوست. اون یه دانشمنده و گنبد درختی و کلاهش رو خودش ساخته. همچنین اون عضو اکیپ دخترها هم هست، یعنی اکیپ کارن، خانم پاف و پرل.

با سندی بیشتر آشنا بشیم

سندی اهل تگزاسه و در قسمتی با همین نام معرفی می‌شه و خیلی از خصوصیات دختری که شخصیت گاوچرون داره رو نشون می‌ده. با لهجه‌ی غلیظ جنوبی صحبت می‌کنه و از اصطلاحات رایج جنوبی استفاده می‌کنه، مثل Howdy (=سام‌علیک، سلام عامیانه) و Y’all(کوتاه‌شده‌ی You all، برای خطاب قرار دادن چند نفر).

سندی خیلی شیفته‌ی سرزمین و فرهنگشه و این در قسمت «تگزاس» نشون داده می‌شه، وقتی که دل‌تنگ خونه شده و می‌خواد بیکینی‌باتم رو ترک کنه و به تگزاس برگرده. در همون قسمت وقتی باب اسفنجی و پاتریک حرف‌های بدی درباره‌ی تگزاس می‌زنن، حسابی بهش برمی‌خوره و وقتی که به مزه ریختنشون ادامه می‌دن، با خشونت بهشون حمله‌ور می‌شه.

سندی یکی از باهوشترین شخصیت‌های سریال باب اسفنجیه

سندی هم مثل پلانکتون و کارن یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های سریاله و عقلش سر جاشه. اون یه دانشمند و مخترع با توانایی‌های متنوع هستش که برای مطالعه‌ی جانوران دریایی و سبک زندگی‌شون به بیکینی‌باتم اومده. در قسمت «آهای شامپانزه‌ها» معلوم می‌شه که سندی رو سه تا شامپانزه توی خشکی استخدام کرده‌ن و اسمشون پروفسور پرسی، دکتر مارمالاد و لرد رجینالده. سندی به‌عنوان یه مخترع می‌تونه به‌راحتی دستگاه‌های بسیار پیچیده بسازه؛ اختراعاتی مثل سفینه‌ی فضایی، دستگاه تله‌پورت، یه زیردریایی که می‌تونه تا ابعاد میکروسکوپی کوچیک بشه و داخل بدن افراد بره، یه روبات که تو قسمت «چه اتفاقی برای باب اسفنجی افتاده؟» دیده می‌شه و حتی یه دستگاه شبیه‌سازی پروتوژنراتور 2000 که توی قسمت «رزرو بیش از حد» دیده می‌شه.

سندی ورزشکار هم هست

سندی خیلی ورزشکار و روی فرمه. کاراته علاقه‌ی مشترک سندی و باب اسفنجیه و اونا مرتب باهم می‌جنگن، فقط برای خوش‌گذرونی.

البته مدل کاراته‌ی اونا بیشتر شبیه بازی یا حرکات نمایشی می‌مونه، چون بیشتر از مشت و لگد به شکل کارتونی استفاده می‌کنن. سبک‌های دیگه‌ی مبارزه هم تو سریال دیده می‌شه، مثل قسمت «جزیره‌ی کاراته» که سه ماهی دیگه سبک مبارزه‌ی خاصی دارن که بیشتر شبیه کونگ‌فوئه تا کاراته.

سندی از ورزش‌های سنگین و هیجانی لذت می‌بره و باب اسفنجی هم گاهی بهش می‌پیونده، مثل قسمت «هفته‌ی خواب پیش‌زمستانی». سندی خیلی قدرتمنده. معمولاً به مردابِ گو می‌ره و با دوست خوبش، لری خرچنگه، و ماهی‌های عضلانی دیگه وزنه می‌زنه. در قسمت «عضله‌باب شلوارگاومیشی» به باب اسفنجی عضلات بزرگ دوسر بازوش رو نشون می‌ده و براش برنامه‌ی ورزشی روزانه‌ی سنگینی می‌ریزه. در همون قسمت هم یه لنگر بزرگ رو 466 متر پرت می‌کنه و برنده‌ی هشتمین مسابقه‌ی پرتاب لنگر مرداب گو می‌شه.

در قسمت‌های مختلف مثل «جزیره‌ی کاراته»، «کریسمس چیه؟» و «حمله‌ی حلزونی» سندی خیلی کوتاه بدن عضلانی‌ش رو نشون می‌ده.

سندی چه شکلیه و چجوری لباس میپوشه

سندی معمولاً لباس غواصی‌ش تنشه، چون توی گنبد درختی نیست و به اکسیژن نیاز داره. لباسش سفیده و یه عکس با زمینه‌ی زرد و بلوط روش داره. سه تا حلقه هم روی آستینش داره، دو حلقه‌ی قرمز و یه حلقه‌ی آبی وسطشون. این لباس یه کلاه شیشه‌ای داره که بالاش یه گل با مرکز زرد و پنج گلبرگ صورتی چسبیده. چکمه‌های گرافیتی می‌پوشه که روی قسمت جانبی هر کدوم یه نقطه‌ی قرمز هست.

توی اسپین‌آف‌های مختلف یه کم طراحی‌ش رو عوض کردن. در «کمپ کورال: سال‌های کودکی باب اسفنجی»، سندی عینک صورتی و ارتودنسی و یه لباس بنفش هم داره که مثلاً مایوشه. یه دستمال گردن قرمز هم داره. در «شوی پاتریک ستاره» طراحی‌ش مثل قبله، با این تفاوت که عینک سیاه داره.

سندی وقتی تو گنبد درختیه، لباس‌های بنفش می‌پوشه؛ یه تاپ بیکینی بنفش و یه دامن بنفش و سبز. در قسمت «باب اسفنجی در آشپزخانه»، وقتی پوست خزش رو از دست می‌ده، ست لباس زیر بنفش می‌پوشه. در «کمپ کورال: سال‌های کودکی باب اسفنجی»، مایوی یه‌تیکه‌ی صورتی و دامن بنفش پوشیده.

وقتی داره روی چرخ و فلک همستر تمرین می‌کنه، هودی سفید و عرق‌گیر آبی می‌پوشه.

شب‌ها لباس خواب می‌پوشه و رنگش با توجه به هر قسمت عوض می‌شه. در قسمت «موشک سندی» برای یه لحظه با لباس خواب آبی آسمونی دیده می‌شه و بعد دوربین می‌ره روی صورتش. در قسمت «مشت‌زنان کاراته» در حالی که داره پشت تلفن با باب اسفنجی کاراته‌بازی می‌کنه، یه لباس خواب یاسی پوشیده. در قسمت «زنده ماندن احمق‌ها» سندی کل قسمت لباس خواب صورتی پوشیده. در قسمت «رزرو بیش از حد» در حالی که داره برای همکارانش ارائه می‌ده، لباس خواب بنفش پوشیده.

سندی گاهی بدون پوست خزش دیده می‌شه، مثل قسمت «بقای بی عقلها» و «یکی با سندی توی آشپزخونه‌س».

اخلاق و رفتار سندی

سندی معمولاً مهربونه و به باب اسفنجی توجه می‌کنه و وقتی حالش خوب نیست کمکش می‌کنه؛ همون طور که در قسمت «گمشده در بیکینی‌باتم» دیده می‌شه. اما در قسمت‌های بعدی دیوونه‌بازی سندی خیلی بیشتر می‌شه. در قسمت «هفته‌ی خواب پیش‌زمستانی» از همیشه دیوونه‌تره و باب اسفنجی رو وادار می‌کنه بازی‌های خطرناک بکنه و تهش هم فرار می‌کنه. بعدش هم همه‌ی بیکینی‌باتمی‌ها رو مجبور می‌کنه که بی‌وقفه دنبالش بگردن، تا جایی که همه‌شون فرار می‌کنن و مثل باب اسفنجی از دستش قایم می‌شن. در قسمت «برای نجات یک سنجاب»، اون باب اسفنجی و پاتریک رو وادار می‌کنه هم‌دیگه رو بخورن، فقط برای اینکه ببینه می‌تونن توی حیات وحش زنده بمونن یا نه.

سندی غرور خاصی به میراث تگزاسی خودش داره و اینو توی لهجه‌ی تگزاسی‌ش هم نشون می‌ده. اون تجربه‌های زیادی در تگزاس داشته و هیچ توهینی رو به این قضیه تحمل نمی‌کنه؛ در قسمت «تگزاس»، چندین بار به‌دلیل دل‌تنگی برای سرزمین مادری‌ش گریه می‌کنه و حتی یه ترانه براش می‌خونه. بعدش باب اسفنجی و پاتریک تگزاس رو مسخره می‌کنن. سندی خیلی بهش بر می‌خوره و جفتشون رو دنبال و بدجوری به پاتریک حمله می‌کنه.

اون همچنین به داشتن روحیه‌ی رقابتی و خودبزرگ‌بینی معروفه. در قسمت «سندی، باب‌اسفنجی و کرم»، باب‌اسفنجی درباره‌ی کرم کله‌توپی آلاسکایی بهش هشدار می‌ده، اما سندی بهش می‌گه که مثل یه تگزاسی کله‌شقه و آخر خودش متوجه می‌شه که کرم کله‌توپی زیادی براش گنده‌س. در قسمت «فشار»، هی درباره‌ی اینکه موجودات خشکی ار موجودات دریایی برترن لاف‌زنی می‌کنه و چیزی نمونده که برای ثابت کردنش خودشو غرق کنه. در قسمت «جوک‌های سنجابی»، چیزی نمونده که باب‌اسفنجی رو به‌دلیل جوک‌هایی که درباره‌ش می‌سازه بکشه.

در قسمت «نجات یافتن احمق‌ها»، سندی رو به‌صورت خیلی چاق و هیولایی می‌بینیم که به خواب زمستونی رفته، چون حیوانات قبل از رفتن به خواب زمستونی باید مقادیر زیادی از چربی و انرژی داشته باشن که از زمستون جون سالم به در ببرن. باب‌اسفنجی و پاتریک به خونه‌ی گنبد درختی‌ش که پر از برفه می‌رن و مزاحم خوابش می‌شن و سندیِ نیمه‌هوشیار وحشیانه بهشون حمله می‌کنه و فکر می‌کنه که دَن کثیف و لَریِ کله‌سوزنی هستن؛ یعنی دو جنایتکاری که توی خواب دیده بوده.

اون می‌تونه بیش از حد رقابتی باشه، مثل قسمت «عروس دریایی سنجابی» که حتی به‌دلیل روحیه‌ی رقابتی‌ش به دوستانش هم آسیب می‌زنه. توی همون قسمت مزارع عروس دریایی رو آتیش می‌زنه تا بتونه تمام عروس‌های دریایی رو با ابرلباسش بگیره.

برخلاف غرور و روحیه‌ی رقابتی‌ش، همچنان یکی از شخصیت‌های عاقل و دلسوز سریاله و معمولاً به دوستانش کمک می‌کنه و از خطر نجاتشون می‌ده.

استعدادهای خاص و مهارتهای سندی

سندی باهوش، ورزشکار و بااستعداده و مهارت‌های زیادی داره، مثل:

کاراته: بین همه‌ی شخصیت‌های سریال که کاراته‌بازی می‌کنن، سندی بهترینه؛ دستکش کاراته‌ی سبز داره.

علم: سندی اطلاعات خیلی وسیعی داره و عاشق علومه: تو قسمت‌های زیادی اونو در حال آنجام آزمایش می‌بینیم، مثل قسمت «موشک سندی» که نشون داد اون یه فضانورده. سریال که جلوتر می‌ره، آزمایش‌های بیشتری انجام می‌ده.

آوازخوانی: سندی خواننده‌ی خیلی خوبیه و در قسمت «تگزاس» برای اولین بار آواز می‌خونه.

گیتار: سندی چندین بار موقع آواز خوندن گیتار هم زده. همچنین توی قسمت «بند گیک‌ها» اون رهبر گیتاریست‌های بنده.

ساکسیفون: در قسمت بند گیک‌ها دیده می‌شه که سندی ساکسیفون دستش گرفته. این که در نواختنش مهارت داره یا نه مشخص نیست.

طناب: سندی خیلی راحت می‌تونه طناب پرتاب کنه، مثل قسمت‌های «سندی، باب‌اسفنجی و کرم» و «هدیه‌ی آدامسی». همچنین در بازی ویدئویی «نبرد بیکینی‌باتم: آب‌رسانی دوباره»، اون می‌تونه طنابش رو برای شکستن یا گرفتن چیزهای دور بندازه.

سُر خوردن: در نبرد بیکینی‌باتم سندی می‌تونه از طنابش برای سر خوردن استفاده کنه.

ریاضی: در قسمت «پاتریک شلوارباهوشی» سندی داره به پاتریکِ باهوش ریاضی درس می‌ده.

حبس نفس: سندی در خیلی از قسمت‌ها می‌تونه نفسش رو برای مدت زیادی حبس کنه. اگرچه بعد از مدتی باید یه وسیله‌ی تنفسی برای خودش پیدا کنه.

اختراع: در قسمت‌های زیادی مثل «آهای شامپانزه‌ها» و «چه بلایی سر باب‌اسفنجی اومده؟» سندی اختراعات خیلی مفیدی می‌کنه.

رانندگی: در قسمت «برای نجات یک سنجاب»، سندی قایق رو مثل ماشین جیپ می‌رونه.

مهارت‌های بقا: در قسمت «برای نجات یک سنجاب» نشون داده می‌شه که سندی مهارت‌های خیلی خوبی برای بقا داره.

اسکی روی ماسه: در قسمت «هفته‌ی خواب پیش‌زمستانی» سندی داره روی یه تپه‌ی ماسه‌ای اسکی می‌کنه. همچنین توی قسمت «تعطیلات روی ماه» سندی داره روی پوسته‌ی ماه اسکی می‌کنه.

صید عروس دریایی: عروس دریایی سندی رو شگفت‌زده می‌کنه. در بازی ویدئویی «کارمند نمونه‌ی ماه» و قسمت‌های «تصادف کردم» و «عروس دریایی سنجابی» می‌تونیم سندی رو در حال صید عروس دریایی ببینیم.

بدن‌سازی و رشد ماهیچه: در قسمت‌های «عضله‌باب شلوارگاومیشی»، «کریسمس چیه؟»، «جزیره‌ی کاراته» و «حمله‌ی حلزونی» هیکل عضلانی سندی نشون داده می‌شه و هربار که نشونش می‌ده، عضلاتش بزرگ‌تر می‌شن و انگار این رشد ماهیچه کاملاً به اختیار خودشه.

آشپزی: اون بیسکوییت‌های ناتی‌باتر خیلی خوبی درست می‌کنه. حرکات نمایشی آشپزی بلده و می‌تونه با سرعت خیلی زیادی آشپزی کنه. درنهایت آقای خرچنگ استخدامش می‌کنه تا با باب‌اسفنجی حرکات نمایشی نجام بدن.

توی قسمت «شلوارترسویی» لباس ماهی قرمز پوشیده بود، اما فقط سرش شبیه ماهی قرمز شده بود.

سندی چیکس و ماجراهاش توی سریال باب اسفنجی رو کجا ببینیم؟

قسمتهای سریال باب اسفنجی رو توی سانی فیلم براتون آماده کردیم تا از تماشای آنلاین با کیفیت و راحتش لذا ببرید و خاطره بسازید.