به کمک شما نیاز دارم

فصل 1 انیمیشن باب اسفنجی
13 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
به کمک شما نیاز دارم

به کمک شما نیاز دارم اولین قسمت از اولین فصل باب اسفنجی

به کمک شما نیاز دارم اولین قسمت از فصل 1 انیمیشن باب اسفنجی شلوارمکعبیه. اولین بار بعد از جشنواره‌ی Kids' Choice 1999 در 1 مه 1999 در شبکه‌ی نیکلودئون در ایالات متحده پخش شد. در این قسمت اسفنج دریایی انسان‌نمایی هم‌نام با سریال، در حال تلاشه تا توی رستوران محلی‌شون به نام کراستی‌کرب کار پیدا کنه.

استفن هیلنبرگ، خالق سریال، اولین بار ایده‌ی ساخت سریال در سال 1994 به ذهنش رسید و بعد از لغو پخش زندگی مدرن روکو در سال 1996 شروع به ساختش کرد. برای صداپیشگی شخصیت باب اسفنجی، هیلنبرگ رفت سراغ تام کنی که توی زندگی مدرن روکو باهاش کار کرده بود. در معرفی سریالْ هیلنبرگ اول می‌خواست که باب اسفنجی و اختاپوس هشت پا در حال سفر جاده‌ای باشن و این ایده رو از فیلم بزرگراه Powwow ساخته‌ی 1989 گرفته بود. هیلنبرگ از خیر این ایده گذشت و از نو شروع کرد و با درک دریمون با توجه به تجربه‌ای که تو گروه پیشاهنگی پسران داشت، قسمت «به کمک شما نیاز دارم» رو نوشت. ایده‌ی اولیه بعداً تو قسمت «پیک پیتزا» استفاده شد.

عوامل تولید قسمت به کمک شما نیاز دارم کیا هستن؟

نویسنده‌های این قسمت هیلنبرگ (کارگردان استوری‌بورد)، درک دریمون، نقاش استوری‌بورد و تیم هیل بودن. کارگردان این قسمت الن اسمارت، کارگردن ناظر کل سریال، بود. قسمت «به کمک شما نیاز دارم» ترانه‌ی تاینی تیم به نام «زندگی زیر نور خورشید و عشق زیر نور ماه» رو دوباره به شهرت رسوند.

این قسمت از دی‌وی‌دی فصل اول حذف شد، چون نیکلودئون نمی‌خواست برای استفاده از آهنگ تاینی تیم بهش مبلغی بپردازه، هرچند از اون موقع تا حالا توی دی‌وی‌دی‌های دیگه این قسمت رو منتشر کرد. این قسمت میانگین 6.9 میلیون بیننده داشت و از منتقدان هم نقدهای مثبتی دریافت کرد.

یک راوی فرانسوی (تام کنی) شهر آبی بیکینی‌باتم رو معرفی می‌کنه و می‌گه در این شهر یه اسفنج پرانرژی، بیش‌فعال، خوش‌بین، ساده‌لوح و صمیمی به نام باب اسفنجی شلوارمکعبی زندگی می‌کنه. باب اسفنجی برای استخدام در شغل سرخ‌کنی در کراستی‌کرب آماده می‌شه و البته این باعث اعصاب‌خردی و ناراحتی صندوق‌دار غرغرو و همسایه‌ی باب اسفنجی، یعنی اختاپوس هشت‌پا، می‌شه. باب اسفنجی اولش می‌خواد از تصمیمش منصرف بشه، چون فکر می‌کنه به اندازه‌ی کافی خوب نیست، اما بهترین دوستش، یه ستاره‌ی دریایی به نام پاتریک استار قانعش می‌کنه که این‌طور نیست. زودباوری و شوق باب اسفنجی برای کار باعث می‌شه که اختاپوس و صاحب رستوران، خرچنگی به نام یوجین کربس، اذیتش کنن و اونو بفرستن دنبال نخودسیاه که یه دستگاه مخلوط‌کن کمیاب پیدا کنه. جفتشون باور دارن که باب اسفنجی صلاحیت نداره و فکر می‌کنن که دیگه برنمی‌گرده.

درست بعد از رفتن باب اسفنجی 5 تا اتوبوس پر از ماهی آنچوی خشمگین جلوی کراستی‌کرب توقف می‌کنن و غذا می‌خوان. اختاپوس و آقای خرچنگ که نمی‌تونن جواب گرسنگی آنچوی‌ها رو بدن، باید با اون جمعیت ناراضی مواجه بشن. آنچوی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شن و اختاپوس و آقای خرچنگ رو مجبور می‌کنن به بالای تیرگ فرار کنن. جفتشون حسابی ناامید شدن و فکر می‌کنن قراره به‌دست این جمعیت کشته بشن. باب اسفنجی با بازگشتش غافلگیرشون می‌کنه. اون تونسته مخلوط‌کن رو دقیقاً با مشخصاتی که آقای خرچنگ می‌خواست پیدا کنه و باهاش سریع کربی‌پتی‌ها رو می‌پزه و آنچوی‌ها رو سیر می‌کنه. بعد از فروکش کردن جمعیت، باب اسفنجی رسماً کارمند کراستی‌کرب می‌شه، هرچند اختاپوس اصلاً از این قضیه خوشحال نیست. بعد از اینکه آقای خرچنگ می‌ره برای شمردن سود روز، پاتریک می‌آد و یه کربی‌پتی سفارش می‌ده و مسحور توانایی‌های دیده‌نشده و شگفت‌انگیز باب اسفنجی می‌شه. این قسمت وقتی تموم می‌شه که اختاپوس به امید تو دردسر انداختن باب اسفنجی برای گندی که زده، آقای خرچنگ رو صدا می‌کنه.

به کمک شما نیاز دارم (Help Wanted) رو چطور ببینیم؟

به کمک شما نیاز دارم اولین قسمت از باب اسفنجیه که پخش شد. اسم انگلیسیش هم Help Wanted هست. این قسمت رو می‌تونید توی سایت سانی فیلم با کیفیت HD و دوبله فارسی تماشا کنید. همراه ما باشید و از تماشای آنلاین لذت ببرید.