سفارش پیتزا

فصل 1 انیمیشن باب اسفنجی
18 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
سفارش پیتزا

سفارش پیتزا در فصل اول سریال باب اسفنجی شلوار مکعبی

انیمیشن سفارش پیتزا اولین بخش قسمت پنجم انیمیشن آمریکایی باب اسفنجی شلوارمکعبیه. این قسمت اولین بار در 14 اوت 1999 در نیکلودئون در ایالات متحده پخش شد. نویسنده‌های این قسمت شِرم کوهن، اَرون اسپرینگر و پیتر بِرنز بودن و کارگردانش شان دِمپسی بود. کوهن کارگردان استوری‌بورد و اسپرینگر نقاش استوری‌بورد هم بود.

در این قسمت یه مشتری با کراستی‌کرب تماس می‌گیره و پیتزا سفارش می‌ده و آقای خرچنگ هم باب اسفنجی و اختاپوس رو می‌فرسته که تحویلش بدن. وقتی این دو کارمند کراستی‌کرب به وسط بیابون می‌رسن، دچار یه سری گرفتاری می‌شن. سر راه باب اسفنجی سعی می‌کنه به اختاپوس هشت پا شیوه‌ی پیشاهنگی رو یاد بده.

در معرفی سریال هیلنبرگ اول می‌خواست که باب اسفنجی و اختاپوس در حال سفر جاده‌ای باشن و این ایده رو از فیلم بزرگراه Powwow ساخته‌ی 1989 گرفته بود. اگرچه بعد از استفاده از این ایده در قسمت «سفارش پیتزا» دیگه از خیرش گذشت. این قسمت نقدهای مثبتی هم دریافت کرد و خیلی‌ها اون رو یکی از بهترین قسمت‌های سریال می‌دونستن.

حین بستن کراستی‌کرب، اختاپوس به چند تا تلفن لحظه‌آخری جواب می‌ده. وقتی که داره به‌دلیل بستن رستوران سفارش رو رد می‌کنه، آقای خرچنگ سفارش رو قبول می‌کنه؛ سفارشی که می‌گه باید پیتزا به خونه‌ی مشتری برده بشه. بعد از این که اختاپوس می‌گه رستوران نه پیتزا داره و نه ارسال سفارش، آقای خرچنگ با کربی‌پتی‌ها یه پیتزا درست می‌کنه و اختاپوس و باب اسفنجی رو می‌فرسته تا تحویلش بدن.

اختاپوس باب اسفنجی رو وادار می‌کنه پیک قایقی رو برونه، با این که اون هنوز در حال آموزش در مدرسه‌ی قایق‌رانیه. باب اسفنجی هم قایق رو برعکس می‌رونه و می‌رن به بیابون و بنزینشون هم تموم می‌شه. وقتی باب اسفنجی صدای نزدیک شدن یه ماشین سنگین رو می‌شنوه، ارسال سفارششون رو با پای پیاده ادامه می‌دن. سعی می‌کنه با «حقه‌ی پیشاهنگی» توجه راننده رو جلب کنه، اما چیزی نمونده که زیر گرفته شه و اختاپوس نجاتش می‌ده. بعدش توی طوفان گیر می‌افتن و به درونش کشیده می‌شن، همه‌ش به‌خاطر این که باب اسفنجی قبول نمی‌کنه قید تحویل پیتزا رو بزنن. بعد از فرود، اختاپوس نمی‌تونه جاده رو پیدا کنه و باب اسفنجی از یکی دیگه از حقه‌های پیشاهنگی‌ش استفاده می‌کنه که با بررسی خزه‌ی روی سنگ شهر رو پیدا کنه. اختاپوس اهمیتی نمی‌ده و به راه رفتنش ادامه می‌ده و از این بی‌خبره که نکته‌ی باب اسفنجی درست بوده.

وقتی دارن راه می‌رن، باب اسفنجی درباره‌ی پیتزای کراستی‌کرب آهنگ می‌خونه و اختاپوس رو عاصی می‌کنه. وقتی گرسنه‌شون می‌شه، باب اسفنجی به اختاپوس پیشنهاد می‌کنه که مثل پیشاهنگ‌ها مرجان بخوره. اونم حالش به‌هم می‌خوره و می‌خواد عوضش پیتزا رو بخوره، اما باب اسفنجی اصرار داره که پیتزا باید به دست سفارش‌دهنده برسه. باب اسفنجی در حالی که اختاپوس دنبالش راه افتاده، متوجه یه سنگ بزرگ می‌شه و به اختاپوس می‌گه می‌تونن مثل پیشاهنگ‌ها سوارش بشن و به خونه‌ی مشتری برسن. اختاپوس عصبانی می‌شه و می‌گه توصیه‌های پیشاهنگی باب اسفنجی مزخرفه و در همین حال باب اسفنجی با سنگ از روش رد می‌شه.

وقتی به خونه‌ی مشتری می‌رسن، باب اسفنجی با پیتزا به خونه نزدیک می‌شه. مشتری از این که باب اسفنجی براش نوشیدنی نیاورده ناراحت می‌شه و پیتزا رو قبول نمی‌کنه. اختاپوس باب اسفنجی رو می‌بینه و سعی می‌کنه بهش مشاوره بده، اما باب اسفنجی گریه‌کنان روی زمین وا می‌ره. اختاپوس در رو می‌کوبه و با عصبانیت پیتزا رو می‌کوبه روی صورت مشتری. برمی‌گرده پیش باب اسفنجی و می‌گه که تحویل پیتزا انجام شد و باب اسفنجی خوشحال سوار سنگ می‌شه و به کراستی‌کرب که درست کنار خونه‌ی مشتریه برمی‌گرده. این قسمت با اختاپوس وحشت‌زده و خاموشی تموم می‌شه.

روند تولید قسمت سفارش پیتزا در فصل اول باب اسفنجی

«سفارش پیتزا» در 30 سپتامبر 2003 در مجموعه دی‌وی‌دی باب اسفنجی شلوارمکعبی عرضه شد. همچنین توی دی‌وی‌دی فصل اول باب اسفنجی شلوارمکعبی که در 28 اکتبر 2003 منتشر شد هم موجود بود. در 22 سپتامبر 2009 این قسمت در دی‌وی‌دی صد قسمت اول باب اسفنجی شلوارمکعبی عرضه شد. همه‌ی قسمت‌های فصل اول تا پنجم هم در این دی‌ودی‌دی موجود بودن. در 29 آوریل 2014 این قسمت در دی‌وی‌دی «باب اسفنجی، تو اخراجی!» هم منتشر شد.

قسمت سفارش پیتزا از فصل اول سریاب باب اسفنجی رو چطور ببینیم

قسمت سفارش پیتزا از فصل اول انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی رو میتونید با کیفیت HD و دوبله فارسی توی سانی فیلم تماشا کنید. ما توی سانی فیلم تلاش کردیم شما علاقمندان کارتون و انیمیشن برای تماشای آنلاین دغدغه‌ای جز زدن دکمه پخش نداشته باشید.