بادام زمینی مشکوک

فصل 2 انیمیشن باب اسفنجی
01 آبان 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 15 دقیقه
بادام زمینی مشکوک

قسمت بادام زمینی مشکوک از فصل دوم انیمیشن باب اسفنجی شلوار مکعبی

بادام زمینی مشکوک اسم یکی از قسمت‌های فصل دوم باب اسفنجی شلوارمکعبیه. در این قسمت باب اسفنجی یه بادام زمینی رو به یه صدف پرت می‌کنه و اونم ناله‌ای سر می‌ده که کل دنیا می‌تونن صداش رو بشنون.

شخصیت‌هایی که توی این قسمت هستند

راوی فرانسوی

یوجین کربس

پاتریک استار

شخصیت باب اسفنجی شلوارمکعبی

کلامو

شخصیت‌های تصادفی

گری حلزونه

کله‌ماهی واقعی

مردم لایو-اکشن

هانس

اختاپوس هشت‌پا

سندی چیکس

قاضی

بچه‌صدف

شاه نپتون

دیگر اهالی بیکینی‌باتم

خلاصه این قسمت

شروع این قسمت روز آزاد باغ‌وحش بیکینی‌باتمه و آقای خرچنگ هم از هر چیزی که دستش بهش برسه استفاده می‌کنه. در همین حال، باب اسفنجی و پاتریک به استادیوم صدف می‌رن تا کلامو، صدف غول‌پیکر، رو در حال حقه سوار کردن ببینن. متأسفانه وقتی وارد استادیوم می‌شن، می‌بینن که کلامو خوابیده. پاتریک می‌خواد بره، اما باب اسفنجی سعی می‌کنه کلامو رو با پرت کردن یه بادام زمینی بیدار کنه و اونم با صدای بلند فریاد می‌زنه. باب اسفنجی به پاتریک می‌گه برگرده و نمایش رو ببینه، اما کلامو شروع می‌کنه به حمله کردن به نگهبان‌های باغ‌وحش و در همین حال بدون آروم گرفتن فریاد می‌زنه.

بعد از اینکه یکی از بازدیدکنندگان باغ‌وحش در این باره ازشون سؤال می‌پرسه، باب اسفنجی و پاتریک استار اونجا رو ترک می‌کنن. باب اسفنجی احساس گناه می‌کنه و فکر می‌کنه که اون باعث این حادثه شده. پاتریک سعی می‌کنه درباره‌ی این جرم تحقیق کنه و مصممه که متهمِ پریشونی کلامو رو پیدا کنه. توی خونه، باب اسفنجی از کاری که انجام داده متأسفه، اما پیش خودش می‌گه که گذشته و تموم شده. اما وقتی تلویزیون رو روشن می‌کنه، حادثه‌ی صدف خبر اوله. کله‌ماهی واقعی گزارش می‌کنه که شیون‌های کلامو به‌قدری بلنده که کل دنیا، حتی بالاتر از سطح آب، می‌تونن صداش رو بشنون.

باب اسفنجی با سنگین شدن احساس گناهش می‌ره پیش اختاپوس هشت پا و سندی چیکس که ازشون مشورت بگیره، اما اونا هم مثل پاتریک دنبال پیدا و تنبیه کردن متهمن. پاتریک اوضاع رو بدتر می‌کنه و می‌گه که نزدیک خونه‌ی باب اسفنجی یه بسته‌ی مشکوک بادوم زمینی پیدا کرده و می‌گه به حل معما نزدیک شده.

بالاخره پلیس به خونه‌ی باب اسفنجی می‌ره و از اون درباره‌ی این حادثه بازجویی می‌کنه. باب اسفنجی هر چیزی که ازش می‌پرسن رو تأیید می‌کنه، اما به‌جای دستگیر کردن اون، به این نتیجه می‌رسن که پاتریک متهمه و اونو برمی‌دارن و می‌برن. باب اسفنجی از بلایی که سر دوستش اومده شوکه شده و به سمت ماشین می‌دوئه.

پاتریک رو به استادیوم صدف می‌برن و اونجا به سکویی نزدیک کلامو زنجیر می‌کنن و تماشاگران با خشونت به سمتش بادام زمینی پرت می‌کنن. باب اسفنجی که نمی‌خواد پاتریک برای این کار سرزنش بشه، به استادیوم می‌ره و از همه می‌خواد که دست نگه دارن. آخر سر اعتراف می‌کنه که خودش بادام زمینی رو پرت کرده و از کلامو، پاتریک و اهالی بیکینی‌باتم معذرت‌خواهی می‌کنه. یکی از ماهی‌های بین تماشاگران با وجود شنیدن این اعتراف‌نامه، معذرت‌خواهی رو قبول نمی‌کنه و پیش خودش نتیجه می‌گیره که پاتریک هم هم‌دستشه و تصمیم می‌گیره به سمت جفتشون بادام زمینی پرت کنه. قبل از اینکه بتونن کاری کنن، یکی از نگهبان‌های باغ‌وحش (احتمالاً یکی از همون قبلی‌ها) متوقفشون می‌کنه و می‌گه متهم واقعی رو دستگیر کرده و اون، با کمال تعجب باب اسفنجی، پاتریک و همه، کسی نیست جز آقای خرچنگ.

نگهبان باغ‌وحش این رو هم می‌گه که علت اصلی ناراحتی کلامو پرت کردن بادام زمینی نبوده، بلکه به این دلیل بوده که آقای خرچنگ مرواریدش رو وقتی خواب بوده دزدیده. نگهبان مروارید رو به کلامو برمی‌گردونه. مروارید تخم از آب درمی‌آد و با غافلگیری همه یه بچه‌صدف از توش خارج می‌شه. کلامو با پیوستن دوباره به بچه‌ش به آرامش می‌رسه. با برملا شدن حقیقت این جنایت، اسم‌های باب اسفنجی و پاتریک از فهرست متهمان پاک می‌شه. جمعیت مبهوت این صحنه‌ی دل‌انگیز شده و بعدش خیره و خشمگین به آقای خرچنگ نگاه می‌کنه. آقای خرچنگ به‌جای اینکه اشتباهش رو قبول کنه، بهونه‌ی مسخره‌ای می‌آره و می‌گه که امروز روز آزاد بوده و بعدش فوراً زیر کپه‌ی بادام زمینی که بهش پرت می‌شه دفن می‌شه و این قسمت تموم می‌شه.

قسمت بادوم زمینی مشکوک رو چطور ببینیم؟

قسمت بادوم زمینی مشکوک از فصل دوم انیمیشن باب اسفنجی رو میتونید با یه کلیک ساده توی سانی فیلم تماشا کنید. ما همراهتون هستیم تا لذت دیدن کارتون باب اسفنجی با دوبله فارسی و کیفیت HD براتون از همیشه بیشتر باشه.