یه بویی میاد

فصل 2 انیمیشن باب اسفنجی
21 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 9 دقیقه
یه بویی میاد

یه بویی میاد ؛ قسمتی که قراره همه از باب اسفنجی فرار کنند

یه بویی میاد ؛‌ اسم یکی از قسمت‌های فصل دوم باب اسفنجی شلوارمکعبیه. باب اسفنجی توی این قسمت یه ساندی درست می‌کنه که باعث می‌شه دهنش بوی بدی بگیره و وقتی مردم ازش فاصله می‌گیرن، پاتریک اونو متقاعد می‌کنه که به‌خاطر زشت بودنشه.

شخصیت‌هایی که توی قسمت «یه بویی میاد» حاضرن

شخصیت باب اسفنجی شلوارمکعبی

گری حلزونه

شِلی (گوش‌ماهی باب اسفنجی)

پلیس راه

گروه رژه

نوازنده‌ی دیجریدو

پاتریک استار

باب اسفنجی آینه‌ای

شخصیت‌های تصادفی

خلاصه قسمت یه بویی میاد

این قسمت این‌طور شروع می‌شه که یه روز صبح باب اسفنجی از خواب بیدار می‌شه و یادش می‌افته که یکشنبه‌س و تصمیم می‌گیره که برای صبحونه بستنی ساندی بخوره. ولی کسرشأن می‌دونه که روی بستنی چیزهای معمولی مثل موز و گیلاس بریزه، برای همین یه ساندی جدید درست می‌کنه که روش پیاز، سس قرمز و محتویات گیاه گلدونی و تقریباً مرده‌ی بادوم‌زمینی ریخته شده. باب اسفنجیِ از همه‌جا بی‌خبر نمی‌دونه که خوردن این ساندی قراره بوی دهنش رو متعفن کنه.

بعد از صبحونه باب اسفنجی لیست کارهایی که یکشنبه باید انجام بده رو شروع می‌کنه که اولی‌ش سلام دادن به همه‌ی افراد محله‌س. متأسفانه همه‌ی اهالی محل حالشون از بوی تعفن دهن باب اسفنجی به‌هم می‌خوره و ازش فرار می‌کنن. باب اسفنجی که خیلی گیج شده، از پاتریک می‌پرسه که مشکلش چیه. پاتریک که دماغ نداره، نمی‌تونه بوی بد رو تشخیص بده. بعد از بررسی چندین احتمال، پاتریک به این نتیجه می‌رسه که باب اسفنجی زشته. باب اسفنجی از این قضیه آزرده می‌شه و خودشو توی خونه‌ش حبس می‌کنه.

بعداً پاتریک می‌ره پیش باب اسفنجی که از زندگی بریده و تارک دنیا کرده و به پاتریک می‌گه که اونم مثل بقیه ازش فرار کنه. بعدش پاتریک داستان بارناکل زشت رو برای باب اسفنجی تعریف می‌کنه، اما اثری نداره. پاتریک حتی تشویقش می‌کنه که به زشت بودنش افتخار کنه. این جواب می‌ده و اعتمادبه‌نفس باب اسفنجی برمی‌گرده؛ برای همین تصمیم می‌گیرن به سینمای مرجانی برن و یه فیلم ببینن.

وقتی می‌رن روی صندلی‌هاشون بشینن، همه‌ی افرادی که اومدن سینما سعی می‌کنن از باب اسفنجی فاصله بگیرن و این پاتریک رو عصبانی می‌کنه و باعث می‌شه یه نطق غرا شروع کنه. پاتریک اونا رو مجبور می‌کنه که به باب اسفنجی نگاه کنن. با هر کلمه‌ای که باب اسفنجی می‌گه، مردم وحشت‌زده فرار می‌کنن و تهش هیچ‌کس توی سالن نمی‌مونه. پاتریک گرسنه‌ش می‌شه، برای همین به سالن انتظار می‌رن که یه چیزی بخورن. البته هیچ‌کس پشت پیشخان نمونده. عوضش باب اسفنجی یه مقدار از ساندی رو از جیبش درمی‌آره و به پاتریک می‌ده. پاتریک بعد از خوردنش احساس می‌کنه باید بره دست‌شویی.

پاتریک بعد از شستن دستش به یه ماهی که کنارشه می‌گه که صابون رو بهش بده، اما اون سریع فرار می‌کنه. پاتریک که می‌بینه هیچ‌کس کنارش نمی‌مونه، می‌ترسه که «زشتی» رو از باب اسفنجی گرفته باشه و یه کیسه‌ی کاغذی سرش می‌کنه و می‌ره قایم می‌شه.

بالاخره باب اسفنجی متوجه بوی شدیداً افتضاح دهن پاتریک می‌شه و سعی می‌کنه به پاتریک که خیلی بی‌قراره این رو بگه. بهش می‌گه که ظاهرش مشکلی نداره و این بوی بد دهنشه که مشکل‌ساز شده؛ و خیال پاتریک راحت می‌شه. بعدش باب اسفنجی ازش می‌پرسه که چی خورده و اونم می‌گه که همون ساندی که باب اسفنجی درست کرده. جفتشون می‌فهمن که زشت نیستن و فقط به‌دلیل خوردن ساندی دهنشون بوی بد گرفته.

خیالشون راحت می‌شه که ظاهرشون مشکلی نداره و شروع می‌‌کنن به دویدن و فریاد زدن که «ما بوگندو هستیم» و بوی سمی و مهلکشون کل سینما رو ذوب می‌کنه. باب اسفنجی و پاتریک به اختاپوس می‌رسن که داره به کلاه‌گیس‌های پشت ویترین مغازه نگاه می‌کنه. این قسمت این‌طور تموم می‌شه که باب اسفنجی با شادی فریاد می‌زنه «حدس بزن چی شده اختاپوس؟ ما بوگندو هستیم!» بعد اختاپوسِ مبهوت رو بغل می‌کنن و بعدش با خنده و شادی فرار می‌کنن.

قسمت یه بویی میاد از کارتون باب اسفنجی رو چطور ببینیم؟

می‌تونید این قسمت رو توی سانی فیلم با کیفیت HD و دوبله فارسی تماشا کنید و لذت ببرید. همراهتون هستیم در سفر به دنیای دوست داشتنی باب اسفنجی و ماجراهای بامزه اون. همراه ما آنلاین کارتون تماشا کنید و لذت ببرید.