بند کفشت بازه

فصل 2 انیمیشن باب اسفنجی
20 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 15 دقیقه
بند کفشت بازه

بند کفشت بازه و مشکل فراموشی باب اسفنجی

بند کفشت بازه اسم یکی از قسمت‌های فصل 2 باب اسفنجی شلوارمکعبیه. در این قسمت باب اسفنجی یادش رفته چطوری بند کفشش رو ببنده و نمی‌تونه کسی رو پیدا کنه که بهش کمک کنه.

شخصیت‌هایی که توی این قسمت حضور دارن

شخصیت باب اسفنجی شلوارمکعبی

شقایق رقصان

گری حلزونه

بازیکنان انسانی فوتبال

پاتریک استار

اختاپوس هشت پا

مار بندکفشی

یوجین کربس

عروس دریایی

خارپشت دریایی

هیولای غار

اسکلت

دزد دریایی

خلاصه

اول این قسمت باب اسفنجی داره توی تلویزیون یه شقایق رقصان رو می‌بینه و انگار دنبال شبکه‌ی ورزشه. پاتریک از راه می‌رسه و دستاش توی یه جفت کفش جدیده. وقتی باب اسفنجی بهش می‌گه که باید اونا رو پاش کنه، پاتریک اعتراف می‌کنه که بلد نیست بند کفش‌هاش رو ببنده. باب اسفنجی بهش می‌گه که الان با باز کردن بند کفش خودش بهش یاد می‌ده. اما بعد که می‌خواد دوباره اونا رو ببنده، دیگه نمی‌تونه. بعد از اینکه پاتریک یادش می‌افته که دیرش شده، با عجله از خونه‌ی آناناسی می‌ره و می‌گه که تمرینشون رو باید بعداً انجام بدن و باب اسفنجی به این حقیقت می‌رسه که یادش نیست چطور باید بند کفشش رو ببنده، چون از وقتی به دنیا اومده خودشون بسته بودن. از بس فکرش مشغول می‌شه که خواب شب هم ازش گرفته می‌شه و تصمیم می‌گیره که فعلاً این مشکل رو فراموش کنه و به کارش برسه. البته راه رفتن هم دیگه براش سخت شده، چون با بندهای باز باید به کراستی‌کرب بره.

باب اسفنجی بالاخره از راه می‌رسه و می‌بینه که پاتریک زودتر رسیده و داره کربی‌پتی می‌خوره. اون که نمی‌خواد جلوی پاتریک خنگ به‌نظر برسه، پاهاش رو روی تخته‌های کف می‌کوبه که پاتریک نتونه ببیندشون. پاتریک فقط مشکوک می‌شه که شاید باب اسفنجی رژیم گرفته و باب اسفنجی هم با دقت و زحمت سعی می‌کنه کفش‌هاش رو پنهان نگه داره و به آشپزخونه می‌ره. حتی توی اوج خستگی باب اسفنجی متوجه می‌شه که باید همچنان به آشپزی کردن ادامه بده و برای این کار مشکلی نداره چون باید یه جا بایسته. البته رسوندن سفارش به اختاپوس که اون‌ور اتاقه یه چالش دلهره‌آوره. سعی می‌کنه میلی‌متری جابه‌جا بشه، اما اصلاً نمی‌تونه تکون بخوره چون اختاپوس هر بار بهش دستور می‌ده که خودشو تکون بده. با یه قدم رو به جلو خودشو پرت می‌کنه و کربی‌پتی رو توی دهن اختاپوس فرو می‌کنه. این اتفاق چندین بار تکرار می‌شه، تا جایی که اختاپوس توی کربی‌پتی‌ها غرق شده و مشتری‌ها عصبانی شدن.

آقای خرچنگ که توی حموم مشغول حل کردن جدوله، صدای مشتری‌های ناراضی رو می‌شنوه که دارن برای غذا خوردن در چام باکت رستوران رو ترک می‌کنن. در حالی که شلوارش رو بالا نکشیده بیرون می‌پره و می‌خواد بدونه که چرا مشتری‌هاش رفته‌ن. اختاپوس با سختی جواب می‌ده که باید باب اسفنجی رو سرزنش کرد. آقای خرچنگ که عصبانی شده از باب اسفنجی می‌خواد که خودشو نشون بده. باب اسفنجی که خجالت‌زده شده به آقای خرچنگ می‌گه که یادش رفته چطور بند کفشش رو ببنده و ازش کمک می‌خواد. آقای خرچنگ موقرانه بهش می‌گه که خودش کفشی نمی‌پوشه.

باب اسفنجی که عاجز شده شروع می‌کنه و از هر کسی از جمله دزد دریایی کمک می‌خواد که بتونه بند کفشش رو گره بزنه. باب اسفنجی که نتونسته کسی که کفش می‌پوشه رو پیدا کنه، شروع می‌کنه به ناله و فغانِ اندوهناک و این کارش کشتی هلندی سرگردان رو احضار می‌کنه. هلندی سرگردان به مدت 3000 سال عنوان قهرمانی گره‌های زیبا رو برای خودش نگه داشته و مطمئنه که می‌تونه نکته‌هایی درباره‌ی گره زدن به باب اسفنجی یاد بده. اون شروع می‌کنه به نشون دادن گره‌های پیچیده، اما وقتی باب اسفنجی برای بند کفشش درخواست گره می‌کنه، گیج می‌شه. هلندی سرگردان می‌گه که اون نیازی نداره بند کفشش رو ببنده چون از اونجایی که روحه، اصلاً پا نداره. البته این واقعیت مانع نمی‌شه که برای دم روح‌مانندش جوراب نپوشه.

باب اسفنجی خودشو به خونه‌ش می‌کشه و فکر می‌کنه که بند کفش‌هاش همیشه باز می‌مونه، اما گری غافلگیرش می‌کنه و براش بندش رو می‌بنده. حتی معلوم می‌شه که خودش هم یه جفت کفش می‌پوشه. باب اسفنجی که شگفت‌زده شده، از گری می‌پرسه که از کجا بستن بند کفش رو یاد گرفته. گری از زیر لاکش یه دستگاه پخش درمی‌آره و با پخش آهنگ «Loop de Loop» قسمت رو تموم می‌کنه. این آهنگ بالاخره به باب اسفنجی یاد می‌ده که چطور بند کفشش رو ببنده.

قسمت بند کفشت بازه رو چطور ببینیم؟

میتونید این قسمت از فصل دوم باب اسفنجی رو توی سانی فیلم با کیفیت HD و دوبله فارسی تماشا کنید و لذت ببرید.