هایپ پتی

فصل 2 انیمیشن باب اسفنجی
24 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 14 دقیقه
هایپ پتی

قسمت هایپ پتی و خلاقیت باب اسفنجی برای جذب مشتری

هایپ پتی اسم یکی از قسمت‌های فصل 2 باب اسفنجی شلوارمکعبیه. باب اسفنجی در این قسمت از اینکه آقای خرچنگ و اختاپوس هر بار ایده‌ی درست کردن کربی‌پتی رو رد می‌کنن، خسته می‌شه و خودش یه ایستگاه می‌زنه و اونجا می‌فروشه.

شخصیت‌هایی که توی این قسمت هستند

شخصیت باب اسفنجی

اختاپوس هشت پا

عنکبوت‌های دریایی

یوجین کربس

پاتریک استار

سگ سخن‌گو

شخصیت‌های تصادفی

داستان این قسمت چیه؟

این قسمت در کراستی‌کرب شروع می‌شه که 36 روزه که هیچ‌چی مشتری نداشته و پر از گردوخاک و تار عنکبوت شده و حتی یه اسکلت هم توش دیده می‌شه. شخصیت تصادفی 42 که خیلی هم لاغره وارد می‌شه و می‌گه سه روزه که چیزی نخورده. بعد از اینکه مطمئن می‌شن می‌تونه پول پرداخت کنه، آقای خرچنگ و باب اسفنجی براش غذا می‌آرن. البته تصادفی 42 اونو رد می‌کنه و می‌گه تو کراستی‌کرب پیتزا پیدا نمی‌شه و برای همین به جست‌وجوش برای آب و غذا ادامه می‌ده. آقای خرچنگ مشکوک می‌شه و بعدش مکالمه‌ی بین تام و فرد رو می‌شنوه که دارن از یه سگ سخن‌گو توی رستوران شِل‌شَک صحبت می‌کنن و نتیجه می‌گیره که برای جذب مشتری به شیرین‌کاری نیاز داره. باب اسفنجی سعی می‌کنه ایده بده، اما آقای خرچنگ حرفش رو گوش نمی‌کنه و عوضش تصمیم می‌گیره خودشو زنده‌به‌گور کنه تا جمعیت بیاد این سمت. البته وقتی خبر آوازخوانی سگ سخن‌گو به گوششون می‌رسه، سریع می‌ذارن می‌رن.

همچنان آقای خرچنگ به باب اسفنجی اهمیتی نمی‌ده، تا اینکه آخر توی مغز جست‌وجوگر آقای خرچنگ باب اسفنجی مثل منادی ظاهر می‌شه و ایده‌ش رو می‌گه. حالا که باب اسفنجی تونسته توجهش رو جلب کنه، بهش یه پتی سبز نشون می‌ده. آقای خرچنگ حالش بد می‌شه و فکر می‌کنه پتی گندیده و می‌خواد آتیشش بزنه. بعدش باب اسفنجی لباس ضدآتشش رو درمی‌آره تا کربی‌پتی‌ها رو که شش رنگ دارن نشون بده. آقای خرچنگ و اختاپوس به باب اسفنجی می‌خندن و فکر می‌کنن اینم مثل نوآوری‌های دیگه‌ش از قبیل میلک‌شیک پولکی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی پاپیونیه. باب اسفنجی که ضربه‌ی روحی دیده، شغلش رو ترک می‌کنه و قسم می‌خوره که رستوران خودش رو باز کنه و خلافش رو بهشون ثابت کنه؛ که همین باعث می‌شه بیشتر بخندن.

باب اسفنجی با کمک پاتریک یه ایستگاه جلوی خونه‌ش راه می‌ندازه تا کربی‌پتی‌هاش رو بفروشه، اما اولش به موفقیتی نمی‌رسه. تلاش می‌کنه که به شخصیت تصادفی 40 که در حال رد شدنه یه پتی خوشگل بده، اما اون به رنگ سبزش می‌خنده. چیزی نمونده که باب اسفنجی ناامید بشه، تا اینکه تصادفی 40 متوجه یه پتی بنفش، یعنی رنگ محبوبش، می‌شه و می‌گه پتی رنگی بهترین ایده‌س.

خبر ترکوندن فروش کربی‌پتی‌ها به گوش آقای خرچنگ می‌رسه و ناباورانه می‌ره که یه نگاهی بندازه. هزاران مشتری تو صف ایستادن و برای گرفتن نوبت فریاد می‌زنن. آقای خرچنگ اشاره می‌کنه که خودش تا حالا صفی نداشته و خیلی کمتر از 46853 مشتری‌ای بوده که الان برای باب اسفنجی صف کشیده‌ن. بالاخره از بین جمعیت رد می‌شه و فروتنانه موفقیت باب اسفنجی رو بهش تبریک می‌گه. باب اسفنجی که به دست‌آوردش افتخار می‌کنه، اقرار می‌کنه که دلش برای روزهای کراستی‌کرب تنگ شده. آقای خرچنگ که فرصت رو غنیمت دیده، باب اسفنجی رو ترغیب می‌کنه حق ایستگاه کربی‌پتی‌ش رو در ازای کلید کراستی‌کرب بهش بده. باب اسفنجی که شیفته‌ی ثروتش شده، با خوشی به داخل و خارج رستورانش می‌ره.

روز بعدش که آقای خرچنگ آماده شده برای پول پارو کردن، مشتری‌های عصبانی از راه می‌رسن و پولشون رو می‌خوان. شکایت داشتن که کربی‌پتی‌ها عوارض جانبی داشته: هر رنگی که خوردن، قسمتی از بدنشون به همون رنگ دراومده. تصادفی 42 زبونش رو نشون می‌ده که در تاریکی می‌درخشه و می‌گه که تمام 46853 نفرشون پولشون رو پس می‌خوان، اما آقای خرچنگ خسیس توی تاریکی فرار می‌کنه.

مشتری‌های عصبانی و رگین‌کمونی آقای خرچنگ رو تعقیب می‌کنن و پشتش یه دنباله‌ی رنگی درست می‌کنن. به سمت کراستی‌کرب فرار می‌کنه و می‌خواد در رو قفل کنه، اما یادش می‌افته که کلید رو داده به باب اسفنجی که الان هم مشغول در آوردن صدای جیرجیر خیارشورهای عزیزشه. در حالی که جمعیت خشمگین دارن دنبالش می‌کنن، آقای خرچنگ سعی داره توجه باب اسفنجی رو جلب کنه، اما موفق نمی‌شه.

قسمت هایپ پتی از فصل دوم انیمیشن باب اسفنچی رو چطور ببینیم؟

همین حالا میتونید فقط با یک کلیک مهمون سانی فیلم بشید و این قسمت رو با دوبله فارسی و کیفیت HD تماشا کنید. سانی فیلم همراه شماست تا شریک ماجراهای باب اسفنچی دوست داشتنی بشید.