کریسمس کیه؟ برنامه ویژه کریسمس

فصل 2 انیمیشن باب اسفنجی
28 مهر 1401
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 20 دقیقه
کریسمس کیه؟ برنامه ویژه کریسمس

کریسمس کیه؟ برنامه ویژه کریسمس سریال باب اسفنجی

کریسمس کیه؟ برنامه ویژه کریسمس و اسم یکی از قسمت‌های فصل دوم باب اسفنجی شلوارمکعبیه. در این قسمت سندی به باب اسفنجی درباره‌ی کریسمس می‌گه و اونم این خبر رو به کل بیکینی‌باتم پخش می‌کنه که اولین کریسمسشون رو جشن بگیرن.

شخصیت‌های حاضر توی این قیمت کیا هستن؟

شخصیت باب اسفنجی شلوارمکعبی

راوی فرانسوی

پچی، دزد دریایی

پاتی، طوطی

پاتریک استار

هانس

صدای بچه‌ها

عروسک‌گردان پاتی

سندی چیکس

اِلف‌های بابانوئل

اختاپوس هشت‌پا

یوجین کربس

بابانوئل

جن

پونی

دختر کوچولو

آقایی که کلاه جدید لازم داره

شخصیت‌های تصادفی

گری حلزونه

شلدون پلانکتون

عروس دریایی

آدم‌برفی

خر

خرگوش عید پاک

گوزن شمالی بابانوئل

خلاصه قسمت برنامه ویژه کریسمس

پرده‌ی اول

پیشگفتار پچی

در شروع این قسمت در اِنسینوی کالیفرنیا چیزی به کریسمس نمونده و پچی، دزد دریایی، که رئیس باشگاه هواداران باب اسفنجی شلوارمکعبیه، سخت مشغول آماده شدن برای تعطیلاته. پچی با کمک دستیار بی‌اشتیاقش، پاتی طوطی، عکس‌های باب اسفنجی و پاتریک استار رو می‌ذاره روی شومینه و زیورآلاتش که طرح باب اسفنجی دارن رو می‌پوشه و بیسکویت مخصوص کریسمس می‌پزه که خمیرش رو پاتی می‌خوره. پچی نامه‌ی یکی از هوادارها رو هم باز می‌کنه که پرسیده آیا باب اسفنجی هم به‌اندازه‌ی اون کریسمس رو دوست داره یا نه؟ پچی می‌گه یه زمانی بوده که بیکینی‌باتم از وجود کریسمس خبری نداشته و می‌خواد داستانش رو تعریف کنه.

کریسمس کیه؟

بیرون خونه‌ی گنبد درختی سندی، باب اسفنجی با لباس کاراته منتظرش ایستاده تا با یه حمله غافلگیرش کنه. توی خونه، سندی داره برای کریسمس چراغونی می‌کنه که باب اسفنجی با آتیش اشتباهشون می‌گیره و می‌خواد با آب دریا خاموششون کنه. بعد از خشک شدن، سندی از اینکه می‌فهمه باب اسفنجی تا حالا اسم کریسمس به گوشش نخورده، شوکه می‌شه.

بعداً باب اسفنجی در کراستی‌کرب داستان کریسمس رو برای پاتریک، اختاپوس هشت پا و آقای خرچنگ تعریف می‌کنه. همه در بیکینی‌باتم، به‌جز اختاپوس، از اینکه بابانوئل براشون هدیه می‌آره هیجان‌زده هستن و همه‌شون، بازم به‌جز اختاپوس، نامه‌های کریسمسشون رو داخل بطری شیشه‌ای می‌ندازن و به سطح آب می‌ره تا بابانوئل برشون داره و این‌طور این پرده تموم می‌شه. بیکینی‌باتمی‌ها در حالی که باب اسفنجی و پاتریک آواز می‌خونن، برای کریسمس دکور می‌چینن. اونا حتی دکور خونه‌ی اختاپوس رو هم می‌چینن، اما اختاپوس با این کار موافق نیست. بعد از تموم شدن آهنگ، اختاپوس چشم‌بندش رو می‌ذاره.

پرده‌ی دوم

پرده‌ی دوم این‌طوری شروع می‌شه که باب اسفنجی داره آخرین نامه‌ها رو برای بابانوئل می‌فرسته و متوجه می‌شه که اختاپوس هنوز نامه‌ش رو ننوشته. باب اسفنجی و بقیه سعی دارن ترغیبش کنن که اونم یه نامه بنویسه و وارد حال‌وهوای کریسمس بشه، اما موفق نمی‌شن. اهالی بیکینی‌باتم در روزهای منتهی به کریسمس از ته دل جشن می‌گیرن و در روز عید مقابل یه درخت مرجانی با دکوراسیون می‌ایستن و آواز می‌خونن و مشتاقانه منتظر از راه رسیدن بابانوئل هستن. اختاپوس که به وجود بابانوئل باور نداره، توی این شادی‌ها شرکت نمی‌کنه.

مردم تا صبح آواز می‌خونن و بعد به خودش می‌آن و می‌بینن که بابانوئل نیومده. همه با ناامیدی اونجا‌ رو ترک می‌کنن و باب اسفنجی رو به‌خاطر دروغی که گفته صدا می‌زنن. پاتریک سعی می‌کنه بهشون بگه که بابانوئل توقف کرده تا یه چیزی بخوره و باب اسفنجی و پاتریک همچنان منتظرشن، تا جایی که می‌فهمن اصلاً وجود نداره و باب اسفنجی دلش می‌شکنه. در واقع بابانوئل برای این نیومده بود که اونا نخوابیده بودن. اختاپوس بیدار می‌شه و بیرون می‌آد و با تحقیر به باب اسفنجی می‌خنده و حتی یه عکس یادگاری هم از این اتفاق می‌گیره.

باب اسفنجی با ناراحتی و خستگی رد می‌شه و یه هدیه به اختاپوس می‌ده. اختاپوس که هنوز مشکوکه، بازش می‌کنه و توش یه کلارینت می‌بینه که از چوب آب‌آورده درست شده. اختاپوس حالا می‌فهمه که باب اسفنجی قصدش فقط شاد کردن دیگران بوده و از کاری که کرده خیلی پشیمون می‌شه و تصمیم می‌گیره بی‌ادبی‌ش رو جبران کنه. لباس بابانوئل می‌پوشه و باب اسفنجی رو غافلگیر می‌کنه و ازش برای آوردن کریسمس به بیکینی‌باتم تشکر می‌کنه.

اختاپوس می‌ره توی خونه‌ش و یه دختر کوچولو می‌آد سراغش و ازش هدیه می‌خواد. اختاپوس که عاجز شده، یه آچار بزرگ بهش می‌ده و این خیلی خوشحالش می‌کنه. جمعیت بزرگی برای گرفتن هدیه از راه می‌رسن و آخر همه‌چیزش رو می‌بخشه. اختاپوس تازه متوجه می‌شه که برای حفظ رؤیای باب اسفنجی تا کجا پیش رفته و بعد از دک کردن باب اسفنجی یه یادداشت جلوی در خونه‌ش پیدا می‌کنه که ظاهراً از طرف بابانوئله و داره برای کمکش ازش تشکر می‌کنه. سریع بالا رو نگاه می‌کنه و بابانوئل رو بالاسرش می‌بینه که داره با سورتمه‌ش اوج می‌گیره و شوکه می‌شه که فکر می‌کرده وجود نداره. اون که از دیدن بابانوئل حسابی گیجه، فکر می‌کنه دیوونه شده و قبل از اینکه بره داخل کلارینت جدیدش رو می‌نوازه.

پرده‌ی آخر با پچی توی برنامه ویژه کریسمس

پچی بعد از تموم شدن داستانش باید با پاتی که روی سرش نشسته کنار بیاد. البته معلوم می‌شه که طوطی یه هدیه‌ی خوب براش تدارک دیده که پچی رو خیلی خوشحال می‌کنه. بعدش پچی می‌ره زیر دارواش و خانم‌هایی که دعوت شدن برای بوسه از راه می‌رسن و پاتی هم پشت‌سر پچی شیرجه می‌ره. حالا که پچی سرش گرم شده، راوی با گفتن «شب به‌خیر و تعطیلات خوش بگذره» جمع‌بندی می‌کنه و این ویژه‌قسمت رو به پایان می‌رسونه.

برنامه ویژه کریسمس باب اسفنجی رو چطور ببینیم؟

همین حالا میتونید با یه کلیک قسمت کریسمس کیه؟ یا همون برنامه ویژه کریسمس رو با هنرنمایی باب اسفنجی و دوستانش ببینید. توی سانی فیلم سعی کردیم کیفیت HD و دوبله فارسی این کارتون لذت تماشا رو براتون دوچندان کنه.